Escut Ajuntament de Palau-solità i Plegamans

L’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans posa en marxa el servei itinerant "L’Atenció Ciutadana més a prop teu!" per apropar l’atenció ciutadana als barris

#Atenció Ciutadana

28/10/2024

La furgoneta, cedida per la Diputació de Barcelona, recorrerà els barris cada 15 dies oferint atenció personalitzada i campanyes d'informació municipal

 

L’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans ha llançat una nova iniciativa per apropar els serveis d'atenció ciutadana als barris més allunyats del centre del municipi. Amb el lema "L’Atenció Ciutadana més a prop teu", una furgoneta equipada amb un espai específic per a l'atenció personalitzada recorrerà els diferents punts preestablerts del municipi cada 15 dies, de 10 a 14 h.

 

BARRI

UBICACIÓ

DATA

1. Can Falguera

Pl. Ratapinyada

6 Novembre

2. Els Turons

c. Susqueda

20 Novembre

3. Els Pins

c. Els Pins

4 Desembre

4. Serra de Can Riera

c. Illes Balears

18 Desembre

5. Can Riera

c. Romaní

15 Gener

6. Sant Roc

Enfront la Riera

29 Gener

7. La Pineda

Parc La Pineda

12 Febrer

8. Carrer de Dalt/Can Puigoriol

Pl. Lledoner

26 Febrer

9. Can Maiol

Plaça Major

12 Març

10. La Plana Can Maiol

Parc Can Maiol

26 Març

11. C.Baix/Illa Pla

Institut Can Periquet

9 Abril

12. Can Clapés

Creuament Cementiri

30 Abril

13. La Sagrera/Can Cladellas

Parc de la Sagrera

14 Maig

14. Turó Castell/Tenda Nova

c. dels Avets

28 Maig

15. Can Parera

c. Noguera

11 Juny

16. Can Duran/Montjuic

Rotonda Can Duran

25 Juny

17. Pedra Llarga

C. Sant Joan/Caldes de Montbui

2 Juliol

18. Can Falguera

Masia Can Falguera

16 Juliol

 

El vehicle utilitzat per aquest servei va ser adquirit en cessió d'ús l'any 2023 per part de la Diputació de Barcelona. Es tracta d'una furgoneta FIAT que es fa servir per a les campanyes itinerants de Consum i Participació. Aquest vehicle està adaptat per oferir atenció personalitzada, amb una taula, cadira i un accés específic per a persones amb mobilitat reduïda, fent del servei una opció inclusiva i accessible per a tothom.

 

Els objectius d’aquesta campanya són: afavorir la relació amb la ciutadania apropant el servei d’atenció als barris, facilitar campanyes puntuals d’assistència a la tramitació electrònica i informar sobre iniciatives municipals, com ara el cens d’animals, gestió de residus o els processos participatius. A més, es busca incrementar l’ús dels certificats digitals IDCAT o IDCAT mòbil entre la població i reduir la bretxa digital, ajudant aquelles persones que no tenen els recursos o coneixements necessaris per accedir a l’administració electrònica. "Des de l’Ajuntament sempre hem apostat per acostar l'Atenció Ciutadana als barris, per acostar l’administració als fonaments del nostre municipi: els barris", ha apuntat el regidor de Participació i Govern Obert, Ignasi Fargas.

 

Aquesta iniciativa s’emmarca dins el Pla d'Acció Municipal amb la “Creació de la regidoria de barris”, i està associada a l’objectiu estratègic d’esdevenir un poble arrelat, socialment dinàmic i econòmicament fort.

Comparteix aquest contingut