L’Ajuntament recull les aportacions de la ciutadania per millorar la futura Ordenança de Civisme i Convivència
22/4/2026
Recollint les aportacions, la nova ordenança es portarà a aprovació inicial pel Ple municipal
L’Ajuntament ha fet públics els resultats del procés participatiu de la nova Ordenança de Civisme i Convivència, que s’ha dut a terme del 19 de febrer al 8 de març passat i ha comptat amb la participació de 53 persones del municipi, majoritàriament residents al municipi (83 %) i amb una mitjana d’edat de 49 anys.
Com a resultat del procés, s’ha constatat que la ciutadania percep el nivell de civisme al municipi com a acceptable, però identifica diversos àmbits en què cal reforçar les actuacions municipals per millorar el benestar i la qualitat de vida.
Les principals preocupacions expressades estan relacionades amb el control del soroll de vehicles i activitats nocturnes i l’ús de l’espai públic: Les molèsties derivades del trànsit de vehicles, l’excés de velocitat i els tubs d’escapament sorollosos; els horaris de terrasses, bars i activitats d’oci; la música, concentracions de persones a la via pública. A més de l’ús de pirotècnia, la tinença d’animals i la percepció de seguretat a l’espai públic i la necessitat de sancions efectives.
Pel que fa a millores destaca la demanda de comunicació clara i de formació, el manteniment dels espais i la concreció dels procediments d’autorització i mediació. Es proposa combinar mesures de control amb mesures educatives, informatives i de diàleg comunitari. També es demana que, en la futura ordenança de civisme i convivència, les sancions als menors no siguin econòmiques sinó de caràcter educatiu i cívic, en tots els casos, per no generar desigualtats.
L’Ajuntament subratlla que moltes d’aquestes qüestions ja estan regulades per altres ordenances específiques i que la futura Ordenança de Civisme se centra en la convivència, amb un enfocament educatiu, preventiu i de mediació. Tot i així, el procés ha permès identificar propostes per reforçar el compliment de la normativa, millorar la claredat reguladora i intensificar les accions de sensibilització.
La nova ordenança, que recull les aportacions de la ciutadania, es portarà a aprovació en el Ple municipal.
La regidora de Seguretat ciutadana, Eva Soler, valora positivament la participació de la ciutadania i destaca que el procés ha aportat informació rellevant per avançar cap a una ordenança més propera, compartida i orientada a millorar la convivència quotidiana al poble.
Segons el regidor de Govern obert i Participació Ignasi Fargas. “La convivència no es construeix només amb normes, sinó amb escolta, corresponsabilitat i comunitat. Aquest procés participatiu ens ajuda a conèixer millor la realitat del municipi i reforçar un model de civisme educatiu i preventiu, que és una de les apostes clares d’aquest mandat.”
Més informació i Resultats del procés participatiu de l’Ordenança de Civisme:
https://participa311-palauplegamans.diba.cat/processes/ordenanca-civisme
Enllaços relacionats
Comparteix aquest contingut



