Escut Ajuntament de Palau-solità i Plegamans

Tallers d'Art en Família. Creativitat i cultura per a tothom!

#Torre Folch
#Cultura
#Educació

15/12/2025

Arriben els Tallers d'Art en Família, propostes per treballar la creativitat a través de tallers artístics, culturals i educatius.

 

El proper mes de gener donem inici als Tallers d'Art en Família, propostes mensuals per gaudir i aprendre en família i amistats a través de tallers dinamitzats, on es treballa la creativitat, la cultura i l'art de manera educativa. A través dels diferents tallers aprendrem diferents tècniques plàstiques, moviments artístics i artistes que han revolucionat el món de l'art i la creativitat.

 

La primera activitat serà el 31 de gener amb Laberints, on plantegem un joc constructiu en el que desplegarem un escenari a l’espai combinant plecs de paper. Els plecs es combinen a l’atzar, generant un joc d’associació visual. Ens inspirarem amb l'obra de Květa Pacovská, artista i docent txeca que treballà el llibre il·lustrat i pop up amb gran varietat de colors.

 

La següent data serà el 28 de febrer amb el Joc de màscares. Una màscara ens amaga, ens protegeix, i alhora ens permet convertir-nos en un altre, ens transforma i ens dona el poder d’adoptar una altre identitat. Des de ben antic, les màscares s’han considerat objectes màgics. Algunes fan por, altres fan riure... Representen els temors i les aspiracions més profundes dels homes, i estan carregades de simbolismes i intencions. 

 

La darrera data d'aquest primer trimestre de 2026 serà el 21 de març, amb el taller de Titelles estrambòtiques, dins la programació de la Diada Mundial Titellaire, iniciativa del Museu Internacional del Titella i que programa més activitats a tot el municipi. 

Les titelles són una joguina de gran valor educatiu i artístic, en tant que afavoreixen el desenvolupament cognitiu, la creativitat i la socialització dels infants. La creació de joguines és, alhora, una de les formes més fascinant d’activar la creativitat dels infants. Experimentarem amb la tècnica de l’assemblatge, basada en la combinació de tot tipus d’elements reciclats. Com a referent prendrem les sorprenents titelles que l’artista suïs Paul Klee va crear al llarg de 10 anys, entre 1916 i 1925.

 

Pel segon trimestre d'aquest 2026 trobarem propostes dins la setmana cultural a l'abril amb un cercle de tambors, un taller de gravat al maig i un darrer d'il·lustració amb tisores el mes de juny, coincidint amb l'arribada de El Guirigall.

 

Els TAF es desenvolupen de gener a juny i ja es poden realitzar les inscripcions per aquest primer trimestre clicant en aquest enllaç.

Enllaços relacionats

Comparteix aquest contingut