Palau Solità i Plegamans

Palau Solità i Plegamans
Palau Solità i Plegamans
IniciMapa Web offContacte offCanvi font off
dissabte, 25 de setembre

Sol·licitud d'informe de serveis socials per acreditar el risc d'exclusió residencial

Descripció

Informe per a l'aplicació de la Llei 24/2015, a l'objecte d'afrontar l'emergència en l'àmbit de l'habitatge mitjançat l'aplicació de mesures de lloguer social derivades de l'article 5.1, 5.2 , 5.8 en els supòsits previstos a l'article 5.2, a) i b), de l'esmentada llei.


Organisme competent / responsable
Ajuntament


Àrea tramitadora
Àrea de Serveis Socials


Classificació temàtica
Ajuts Socials i Família


Qui el pot demanar
Qualsevol persona empadronada al municipi.


Internet

Observacions
Per tramitar telemàticament es requereix certificat digital. Adjunteu la documentació a la instancia genèrica.


Tramitar

 

Qui té l'obligació de fer els tràmits electrònicament amb l'ajuntament?


Presencial

Observacions
OAC Área de Serveis Socials. També es pot fer la sol·licitud per correu postal.


On es fa

Serveis Socials
C/Anselm Clavé, 11
T. 93 864 30 12
c/e: serveissocials@palauplegamans.cat
Horari: De dilluns a divendres de 9:00 a 13:00 hores

 


Període de l'any en que es pot demanar
En qualsevol moment de l'any


Termini de la sol·licitut
En qualsevol moment de l'any


Requisits previs

Estar empadronat Trobar-se en risc d'exclusió residencial, persones o unitats familiars amb ingressos inferiors a: Si es tracta de persones que viuen soles: 2 vegades l'IRSC (indicador de renda de suficiència de Catalunya, que es pot consultar a la web www.gencat.cat) Si es tracta d'unitats de convivència de més d'una persona: 2,5 vegades l'IRSC En cas de persones discapacitades o amb gran dependència: 3 vegades l'IRSC També si es superen els límits d'ingressos fixats i existeix risc imminent de pèrdua de l'habitatge i no es disposa d'alternativa pròpia.


Preu / Taxa
No s'ha de pagar cap preu


Documentació a aportar

Informació econòmica de tots els membres de la família, depenent la seva situació:


Membres de la unitat familiar en actiu hauràn d'aportar:

  • Les dues últimes nomines

Membres de la Unitat Familiar que cobren prestacions o ajuts:

 

  • Informe de la prestació, de la quantia i fins a quina data la rebrà.

Situació d'atur sense prestació econòmica:

  • Informe de SEPE (antic INEM) acreditant que no rep cap prestació econòmica

Per a persones jubilades:

  • Carta del Ministerio de Empleo y Seguridad Social on informa de quina jubilació es rep (arriba sobre el gener cada any).

 

Consulteu en la Norma de presentació de documents al registre el format que han de tenir els documents que aporteu en la vostra sol·licitud

 


Impresos del tràmit

Instància Genèrica (descarregar document per a tramitació presencial)


Normativa

Termini de resolució

1 setmana


Silenci administratiu
No opera


Normativa del silenci administratiu
  • Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
  • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Vies de reclamació
Les ordinàries del procediment administratiu


Altra informació d'interès

Per més informació, aneu a la web de la Generalitat de Catalunya

També podeu consultar la Guia


Informació actualitzada el dia 03/03/2020